woensdag 6 februari 2013

Hervind jezelf in 30 minuten.

Toegegeven het gaat wel om 30 minuten per week. Maar ook dat moet voor iedereen wel haalbaar zijn. Schijf hiervoor een aparte afspraak in je agenda zodat je het niet vergeet of overslaat.

Benodigdheden:
- Een rustige omgeving waar het niet te koud is
- Een kleed of kussen om op te zitten
- Pen
- Papier (een notitieblokje met ringband en harde kaft vind ik het makkerlijkst, te koop bij HEMA voor €3,00)
PS. ze hebben ze ook zonder bloemen...
Voorbereidingen:
Zorg dat de omgeving rustig is. Dus geen TV, harde geluiden van buiten, rommel e.d. om je heen. Zorg ook dat de ruimte niet te koud is, na een half uur zitten kan je hier wel last van krijgen.

De oefening:
Neem plaats op het kussen of kleed in kleermakerszit of op je knieën. Sluit je ogen en breng dan allebei je handen naar je hart. Leg hierbij eerst je rechter hand met de palm op je hart en leg daaroverheen je linkerhand op dezelfde manier. Hiermee benadruk je je liefde en aandacht voor jezelf.Adem rustig in en uit en houd je ogen gesloten.

Ontspan je armen en leg je handen met de palmen naar boven op je knieën. Houd je ogen nog steeds gesloten en adem rustig door.

Wat voel je nu? En hoe voel je je nu? Laat je gevoelens naar voren komen. Luister naar jezelf, naar je gevoel. Doe dit zonder over je gevoelens te oordelen.
Wanneer er geen nieuwe gevoelens meer boven komen pak je je pen en papier en schrijf je op welke gevoelens je had. Waren er duidelijke problemen? Kun je voor deze  duidelijke problemen ook oplossingen bedenken?

Schijf de problemen en oplossingen op en bewaar dit voor de volgende week als je weer even een half uurtje voor jezelf hebt.

Merk je in de loop der tijd verschil tussen de huidige sessies en de sessies van enige tijd geleden, schrijf dit dan ook op.

Ik doe deze oefening al een tijd en merk dat ik direct erna rustiger ben en eigenlijk altijd weet hoe het ECHT met mezelf gaat. (Dus gaat het fout dan kan ik direct ingrijpen i.p.v. wanneer het al te laat is..)

Ik zou het leuk vinden als je even een reactie achterlaat als je de oefening gedaan hebt. Ben namelijk benieuwd naar jullie ervaringen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten